lördag 25 april 2009

Arg och besviken på mig själv

Igår var nog en av mina sämre dagar. Jag har så dåligt samvete, gjorde nåt jättedumt..........jag tjuvåt mat. Vet inte varför det blev så men suget var för stort igår. Blir så fruktansvärt arg och besviken på mig själv. Varför klarar jag inte ens en vecka, sist höll jag ut i 12 veckor men denna gången är det mycket svårare. Jag vill inte misslyckas. Har man som jag varit överviktig så länge och alltid försökt gå ner i vikt å aldrig lyckats fullt ut så är man rädd för att misslyckas hela tiden. Det sitter i bakhuvudet att det kommer inte att gå. Men när jag började på Xtravaganza så är det första gången som jag kännt att japp det här kommer jag fixa och jag har aldrig någonsin tidigare vart så nära mitt mål. Yes jag kommer lyckas...........så har det känts fram tills nu när mitt självförtroende börjar svaja igen.
Funderade å funderade igår varför jag åt igår. Jag vet att det inte finns några ursäkter egentligen. Men det kanske inte var den bästa tidpunkten å börja med pulver just nu. Sen i påskas har jag dragit runt på ett envist förkylningsvirus, som satt sig i halsen, tjock i halsen å det gör ont när jag sväljer. Ena dan känner jag mig fullt frisk nästa dag supper kass. Det tar mycket på mina krafter å gå runt å vara så trött i snart tre veckor. Sen när man äter pulver så får man ju i sig all näring å så som man behöver men inte så mycket energi. Vilket jag kanske behöver nu för att bli frisk.
Så efter att ha tänkt fram å tillbaka ska jag fortsätta med pulver eller skjuta fram det en vecka. Hmmmm......det känns som ett misslyckande att skjuta på det som om jag smitter från nåt, jag bara skjuter på problemet. Det var ingen rolig kväll igår, tankar na snurrade runt runt, visste inte vad jag ville. Men till slut kände jag bara ett lugn i kroppen när jag bestämde mig för att köra på. Jag ska fortsätta med pulver minst tre veckor till.

JAG SKA INTE GE UPP!!

2 kommentarer:

Lena sa...

Bra beslut!! Ett snedsteg skall inte få förstöra dina ansträngningar!! Se framåt, det som är gjort är gjort och går inte att ändra på. Fundera på vad du kan göra nästa gång suget blir för stort. Skriv av dig på bloggen, vi andra finns här (har dock varit dålig på att läsa och kommentera de senaste veckorna, skyller på jobbet). Kram!

sara sa...

Underbar blogg. Ha en fin dag. Kram