söndag 13 september 2009

Kanatrelljakt och hunger

Vaknade tidigt av kylig härlig luft som kom in från fönstret. Kikade ut och ser att det återigen kommer bli en härlig solig dag å se framemot.

Gårdagen var supernajs först en sväng till landet å hälsa på mamma å pappa. Jag å N bestämde oss för att ge oss ut på kantarelljakt. Jag gillar verkligen inte svamp å har aldrig varit ute å plockat heller men nu jäklar så jag framemot att iallafall få plocka massor, såg framför mig hur vi skulle komma hem med minst en icakasse. Vi var ute i ca 2 timmar och kom hem med max 10 kantareller:) Det här med svampplockning är inte riktigt min grej, tur att man inte är nåt svampfreak:)
Sen bar det iväg till Katarina och Fredrik. Där käkade alla thaimat, rulltårta, pepparkaka å daim. Men jag e GRYM som lyckades stå ut även om det vattnades en del i munnen på mig. Det tuffaste med pulvringen just nu är att jag e så fruktansvärt hungrig hela tiden så jag har ont i magen, så var det inte sist. Vet inte om jag gör nåt annorlunda.

Nu ska jag snart iväg å träffa Malin för en promenix i Skatås har vi bestämt, men så såg jag att de har ekologisk markand vid Gunnebo Slott den här helgen så vi kanske tar en tur dit istället. Vi får se......

1 kommentar:

Ulla sa...

Jag älskar svamp, men jag är inte bra på att hitta svamp. Jag köper mina på ICA, då kommer jag iaf hem med så många som jag bestämmer mig för att ta hem