tisdag 22 juli 2008

Godmorgon


Vakande tidigt idag, alldeles tyst och stilla ute. Ska snart gå ut på altanen och äta min frukost. Idag blir det havregrynsgröt med solroskärnor, linfrön och blåbär ...mums.


På sommaren och semestern tycker alltid jag att det är så svårt att planera vad jag ska äta under en dag. Brukar göra en bra planering men sen så spricker den om man åker iväg nånstans eller kommer på nåt spontant eller så... men idag har jag än så länge planerat att äta så här:
Frukost: Gröt
Mellanmål: fruktsallad

Lunch: Omelett

1 kommentar:

lina sa...

Hej Sara!
Tack för kommentaren på min blogg. Kul att du kan hitta inspiration där.

Håller med om att det är svårare att hålla planering under sommaren. Själv tycker jag det är bra att fylla kylen/skafferiet med enkel mat som går att slänga ihop på några minuter. Som tonfisksallader, goda mackor, omeletter osv. Kokt pasta, dinkel, ris mm är perfekt att ha i kylen och använda när man behöver laga ngt snabbt!

Sedan är det ju viktigt att man hittar sitt sätt att välja bland maten även när man äter ute/borta osv. Annars är det ju lätt att man blir begränsad i sitt liv. Hör gärna av dig om du vill ha tips och råd!

Kram