torsdag 8 oktober 2009

Det gör ont, de gör ont, de gör ont......

Det gör ont i hela min kropp idag. När N kramade om mig idag så fick jag säga "ta inte så hårt i mig" Jag e öm i huvudet å ner till tårna och jag vet att det bara kommer bli värre. Jag ska dock inte klaga för mycket, för de är faktiskt oxå en väldigt skön känsla i kroppen å jag é STOLT över mig själv. Vad har jag gjort då?

Jag har träffat Robert, sjukgymnast å personlig tränare på gymmet. Skitnervös å med en klump i magen gick jag dit. Först fick jag fylla i en liten hälsodeklaration, berätta vad jag hade för mål med träning och sedan la han upp ett styrketräningsprogram för mig. Vi började med 10 min på crosstrainern, jag blev helt dö bara av uppvärmningen, fattar ni hur jobbigt de är när man har nån som övervakaren en så man inte slappar till sig, men ändå svinbra med nån som pushar en hela tiden. Sen började styrkedelen. Många övningar var samma som jag gjort tidigare men ändå annorlunda för här var det inte tal om samma vikter som jag haft tidigare. Robert var inte snäll:) jag höll på å svimma när jag såg att han lagt på ca 10 kg mer än jag haft förr. Men jag höll god min å klagade inte. Och jag fixade det!! Det värsta var dock när vi skulle göra axelpress med hantlar, jag brukar använda 1 kg å tycker det är jobbigt då ser jag R hämta ett par 4kgs hantlar å jag bara gapa, det här går aldrig! Det var svårt men gick med lite hjälp i slutet.

När vi klara så pratade vi om hur ofta jag skulle styrketräna osv. Och jag fick mitt program utskrivet för att fortsättningsvis kunna träna det här på egen hand.
Men, men det skulle jag inte fixa på egen hand, inte med dessa vikter, jag skulle ge upp för lätt. Så det kommer bli fler "dater" med Robert, har redan bokat in sex tillfällen. Visst det kostar en del men det kommer ge mig så mycket mer. JAG ÄR VÄRD DET!!!

När vi var färdiga så bara jag skyndade mig iväg därifrån, bytte om snabbt, glömde å stretcha. Ville bara därifrån snabbt, vet inte varför egentligen. Jag tror att det var för att jag var så laddad innan å när det var klart så var jag så lättad att det var över å jag klarat av att ta mig över ännu en spärr. Nu é nästa steg att gå på ett pass oxå.
När jag kom hem skarattde bara N åt mig, för jag var verkligen helt DÖ

1 kommentar:

N sa...

Jag är jättestolt att du orkade! Puss älskling!
/N